måndag 27 april 2015

Spänning i tillvaron

Idag har jag anvarat dimman. 
Kan man tänka sig något mer spännande! Ibland möter jag människor som inte förstår hur jag "står ut" med att bo här. Jag förstår ingenting! I denna fantastiska by i yttersta havsbandet i vårt världsarv Höga Kusten!. Här inträffar spännande saker varje dag.
.....som dimman idag.

Hela förmiddagen var det helt igendraget, men under Rundan anade jag att "något är på gång". Lite genomskinlig var allt dimman.

Så.... solljuset bryter in från Näsänget....."Nu lättar dimman!"

Pelles på andra sidan sjön börjar "framkallas" 
"Nu fint väder resten av dagen!"

...men ack nej!
Bara fem minuter senare är det helt igendraget!!
Resten av dagen!
.......men i morgon!?!
Hur kan någon saga att inget händer här!
Spänning i tillvaron skapar vi själva..... i våra tankar... i vår fantasi!
Om jag upplever t ex  en fotbollsmatch som spännande beror ju på att jag lever mig in.... fantiserar om nästa mål.... mitt lags vinst.
Min bror tycker att älgjakt är sdet mest spännande......men det är momentet innan skottet som skapar spänning. Inte när han vet hur det gick. Likadant med allt annat: 
"Spänning i tillvaron" beror på din egen inställning
....och förmåga att anvara!



1 kommentar:

  1. Du har rätt attityd Ingemar ! Om man inte trivs där, har nånting fel.

    SvaraRadera