torsdag 14 maj 2015

Barsta - Näsviken

Hit till Barsta går Väldsarvsleden. 

Om du vill fortsätta och vandra de 2 vackra kilometrarna efter havet till Näsviken, får du försöka hitta stigen själv.....utan Världsarvsledens fina märkning.......  stigen finns, men Världsarvsleden går inte här.
...........till detta otroligt vackra ställe..... 
Tänka sig att alla sjöbodarna låg tvärs över viken för bara 100 år sedan.
Det känns bra att jag gått varje stig inom en mil från Konvaljbacken och hittar i skogen, över bergen och efter havsstränderna.
"Jag har bott här i hela mitt snart 70-åriga liv och du knappt 20.....men du, Ingemar, har varit uti skogen mer än jag", sa en bybo.

 På vägen hem från "Vika" passerar vi flera hus......
som har tillhör kategorin "storytelling"!

1 kommentar:

  1. Fina bilder, nån har säkert samma, men 50 år sen. Jag har också men 5-10 år gamla. Nordingrå har varit stor ort med många byar. Bara gamla människor kan minnas tex.skolan i Näsviken. Lasse pratade om det. Människor reparerar gamla hus och nya generationer vet, hur byborna levde. Levande historia !

    SvaraRadera